Pieczony falafel


Ciecierzycę (zwaną potocznie grochem włoskim lub cieciorką) uwielbiam pod każdą postacią.

Na dzisiejszy obiad postanowilam przygotowac falafel – kotleciki z ciecierzycy bardzo popularne w kuchni arabskiej. Tradycyjnie falafel smażony jest w głębokim tłuszczu, a ze staram sie unikac smazenia – upiekłam go w piekarniku 🙂

Składniki:

  • 500 g ciecierzycy (ja uzylam z puszki – zagapilam sie i nie namoczylam cieciorki wczoraj :/)
  • 2 pęczki natki pietruszki
  • 2 łyżki mielonego kminu rzymskiego
  • 2 łyżki mielonej kolendry
  • 1 średnia cebula
  • kilka ząbków czosnku
  • sól, pieprz, chili
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • dodatkowo dodalam garsc posiekanej swiezutkiej miety dla zapaszku – zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 jak narazie placuszki sa bardzoooooo zielone !!!

    Po wymieszaniu skladnikow zmiksowałam wszystko na dobrze utartą masę w blenderze.  Następnie uformowałam małe placuszki i rozłożyłam na wyłożonej pergaminem blaszce. Zapiekałam w temperaturze 180-200 stopni przez około 30-40 minut. W połowie pieczenia obróciłam falafel na drugą stronę.
    Falafel najlepiej smakuje zaraz po upieczeniu, bo wtedy jest jeszcze wilgotny. Z czasem może stać  się suchy, więc nie warto robić dużych zapasów. Mozna go podawac z ryzem, salatka, sosem z pasty tahini, badz z moim ulubionym gestym jogurtem naturalnym doprawionym czosnkiem 🙂
    Jeszcze tylko godzinka na silowni i bedziemy zajadac pyszny zdrowy niedzileny obiadek.
    Smacznego!!!!!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

